Na de R10 Tdi doet nu ook de 908 HDI FAP zijn rentree in de Le Mans series, en wat voor één: pole voor de 7 en een tweede startplek voor de 9. Er leek op het eerste zicht geen houden aan de Peugeots ondanks de ingrijpende regelgeving van de organisatie. In de beginfase probeerde Bruno Senna de beide 908's te volgen maar reeds na één ronde moest hij een aantal seconden prijsgeven. In een race die een tumultueus verloop kende vol lekke banden en kleine accidenten was er geen moment waar alles in een definitieve plooi lag. Uiteindelijk trokken Simon Pagenaud, die Sébastien Bourdais verving op de #7, Nicolas Minassian en Christian Klien aan het langste eind. In LMP2 was er geen houden aan de Essex Porsche RS Spyder terwijl de LAA Corvette van ondermeer Dakar rijder Luc Alphand de overwinning pakte in GT1. Net als in alle voorgaande klasses was ook in GT2 de overwinning fel bevochten met een handvol seconden voorsprong voor de 997 GT3 RSR van Lietz en Lieb.
Recente reacties
Vaarwel, 595 en 695: Abarth is nu officieel een elektrisch merk
Over smaken en kleuren moet je niet discussiëren. Als Marc veel plezier beleeft aan zijn...
Door John 11 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Vanaf mei tot en met september plug ik ook in bij thuiskomen zodat er gebruikt gemaakt kan worden...
Door Markse 12 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Zo zie je maar weer eens dat de range niet zo belangrijk is bij een EV, je kan evengoed wat geld...
Door dirk dierickx 17 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Net zomin als iemand die privé een EV rijdt. Zolang er geen motivatie is om buiten de piekmomenten...
Door this 19 uur geleden