Spits je oren, want er komt een gloednieuwe Lamborghini aan. Die gaat de Huracan opvolgen maar doet dat niet meer met een iconische V10. In de plaats daarvan krijgt hij een tot 10.000 toeren draaiende V8 en om jou te overtuigen dat dat goed komt, mag je er al heel even naar luisteren.
Wie V10 zegt, zegt Lamborghini — of Audi, want daar kon je de R8 natuurlijk krijgen met hetzelfde blok. In Italië waren ze echter de eersten want daar lag de tiencilinder al in 2003 tussen de assen van de Lamborghini Gallardo. Die werd in 2014 dan weer opgevolgd door de Huracan en jawel: ook die had gewoon een V10… Maar aan die traditie komt heel binnenkort een einde.
Tot 10.000 toeren
Lamborghini heeft zijn opvolger voor de Huracan namelijk zo goed als klaar, en die zal het zonder V10 moeten doen. In de plaats daarvan krijgt hij een V8 met plug-inhybride techniek, maar dat wordt niet zomaar een V8 met plug-inhybride techniek. Zo verklapte het merk al dat de verbrandingsmotor op zich 800 pk ophoest, en dan moet die nog bijgestaan worden door een trio van elektromotoren. Bovendien start de rode lijn van de V8 pas bij de 10.000 toeren per minuut en wat dat met het geluid doet, daar krijg je nu al een voorsmaakje van… Al moet je wel goed je best doen om de V8 tussen alle sound effects door te horen, maar op de achtergrond huilt er toch duidelijk iets.
Wat weten we dan nog over de Huracan-opvolger? Wel, eigenlijk niet zoveel want zelfs een naam geeft Lamborghini nog niet mee. De Italianen legden intussen echter wel al ‘Temerario’ vast bij het patentbureau, dus de kans is groot dat de nieuwe supercar zo gaat heten. Dat wil in ’t Spaans zoveel zeggen als “roekeloos” en daarmee zou de nieuwkomer mooi in de pas lopen met de eveneens plug-inhybride Revuelto, want diens naam betekent gewoon “gestoord”. We weten het zeker op 16 augustus, want dan gaat het doek eraf.
Recente reacties
Deze ‘stofzuigerkabel’ kan een revolutie voor EV-rijders worden
Afgaande op de foto's heb ik de indruk dat de kabel niet oprolt. Door de spiraal zal die wel iets...
Door Maarten 2 uur geleden
Nieuwe Volkswagen Golf R kost €81.990 in Nederland (en dit kost hij België)
Biv is altijd nog veel lager dan die Bpm in Nederland een ex Nederlander die al jaren in België...
Door Henk van Klinken 3 uur geleden
Nieuwe Volkswagen Golf R kost €81.990 in Nederland (en dit kost hij België)
Met als grote verschil dat die BIV elke keer opnieuw moet betaald worden als de auto verkocht wordt...
Door this 5 uur geleden
Nieuwe Volkswagen Golf R kost €81.990 in Nederland (en dit kost hij België)
Voor de volledigheid, wij betalen wel BIV, en dat is voor deze Golf R 2100 Eur.
Door John 6 uur geleden