Volkswagen ID. Buzz Cargo krijgt meer rijbereik, meer vermogen én vierwielaandrijving (2024)

Volkswagen ID. Buzz update 2024

Volkswagens elektrische busje zet weer wat stapjes in de richting van bruikbare bestelwagen. De ID. Buzz Cargo krijgt nu namelijk niet alleen een grotere accu maar ook een sterkere elektromotor… Of zelfs elektromotorén, want wat dacht je van de 340 pk sterke aandrijflijn van de GTX in je bestelbus?

Wanneer Volkswagen zijn ID. Buzz eindelijk officieel onthulde, leek het toch eerder een verhaaltje van vorm boven functie te worden. Zo zag de EV er wel uit als een T1-busje uit de toekomst, maar stiekem kreeg je binnenin minder ruimte dan in de Transporter en was hij aanvankelijk zelfs niet met meer dan vijf zitplaatsen te bestellen. Stapsgewijs kwam daar echter verandering in want de versie met lange wielbasis maakte er al een zevenzitter van. Nu is het tijd voor nog wat verbetering, specifiek dan voor de bestelwagen.

ID. Buzz Cargo… GTX?

Zo kreeg de personenversie inmiddels al een technische update mee en die update maakt nu ook zijn intrede bij de ID. Buzz Cargo. Ook die krijgt nu dus Volkswagens nieuwe elektromotor mee met 286 pk en 560 Nm koppel, die het oude exemplaar met 204 pk en 330 Nm vervangt. Dat extra vermogen zorgt er meteen ook voor dat je wat extra lading achterin je Buzz kwijt kan want het laadvermogen stijgt van 647 naar 750 kilogram. Het trekvermogen maakt trouwens een nog grotere sprong: van 1.000 naar 1.200 kilogram. Het kan echter nog bete, want daarnaast voegt Volkswagen ook de aandrijflijn van de ID. Buzz GTX toe aan de Cargo-versie, goed voor vierwielaandrijving en maar liefst 340 pk. Die ‘Cargo 4MOTION’ mag dan tot 1.800 kilogram trekken.

Volkswagen ID. Buzz update 2024

Naast sterker is die nieuwe elektromotor met 286 pk trouwens ook wat zuiniger, maar dat is niet het enige dat het rijbereik ten goede moet komen. Zo monteert Volkswagen nu ook een grotere accu in de bodem van de ID. Buzz Cargo, met een capaciteit van 79 in plaats van 77 kWh. Het resultaat is een rijbereik van 459 kilometer ten opzichte van de 415 kilometer die de bestelversie voorheen wist te bieden. Verder kan je met die accu ook wat sneller laden: tot 185 kWh in plaats van 170 kW. Over wat dit alles doet met de prijs, spreekt Volkswagen zich voorlopig nog niet uit.

Meer EV’s in de gratis EV-Gids

Wil je het complete marktoverzicht van alle EV’s ontdekken? Klik dan door naar de Autofans EV Gids 2024 of blader meteen in het digitale magazine hieronder.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws