Audi Q6 e-tron is er nu ook met minder rijbereik en flink lagere prijs

Audi Q6 e-tron basisversie 2024

Allen naar de Audi-dealer, want de Q6 e-tron is plots bijna 5.000 euro minder duur. De elektrische SUV is nu namelijk ook te krijgen met een minder sterke elektromotor en een kleinere accu… Al is die accu stiekem nog steeds meer dan groot genoeg om een bruikbaar rijbereik te garanderen.

Eerder dit jaar ging bij Audi het doek van een gloednieuwe elektrische SUV: de Q6 e-tron. Die werd aanvankelijk gelanceerd in twee smaakjes: als Q6 e-tron Quattro met meteen vierwielaandrijving en als sportievere SQ6 e-tron. Daar kwam een paar maanden geleden dan nog de Q6 e-tron Performance bij die het deed met een enkele elektromotor op de achteras, maar zelfs dan waren de Duitsers blijkbaar nog niet uitge-Q6-t.

Nieuwe verkooptopper?

Audi heeft nu namelijk nog een nieuwe versie aan zijn configurator toegevoegd: de Q6 e-tron zonder Performance- of Quattro-suffix. De nieuwkomer krijgt dan ook een beetje minder van alles, zoals een minder sterke elektromotor met 292 pk op de achteras in de plaats van de 326 pk van de Q6 e-tron Performance. Daarnaast is ook de accu een slagje kleiner, al is die met zijn 83 kWh aan capaciteit nog groot genoeg om een rijbereik van 532 kilometer te garanderen.

Audi Q6 e-tron basisversie 2024

Dat alles maakt de Q6 e-tron natuurlijk wat minder duur, en het verschil kan eigenlijk best wel tellen. Zo vragen de Duitsers 64.650 euro voor deze variant, wat hem welgeteld 4.650 euro goedkoper maakt dan de Performance-versie met zijn 100 kWh-accu en 637 kilometer rijbereik… Dus wat denk je: wordt deze Q6 e-tron-zonder-meer de verkooptopper van het gamma, of geef je dan toch liever wat extra voor 105 meer kilometers aan rijbereik?

Laatst gepubliceerd

Reacties (5)

Plaats een reactie
Jos D. 19:03
afbeelding van Jos D.

Alvast 1 voordeel is dat je 5.000 € bespaart die je sowieso nodig hebt voor de opties. Want een kale Audi koopt niemand. Altijd 15% bijtellen voor de opties die er bij andere merken al op zitten.
Ze vragen zelfs 600 € voor de frunk !!!

Edison 16:29
afbeelding van Edison

Klopt, als je per se een auto wil zonder pakweg DAB radio of automatische airco, dan moet je een kale Duitse premium wagen nemen.

John 13:05
afbeelding van John

Ligt die tijd niet al even achter ons? Een kale VW Golf heeft zelfs DAB & automatische airco aan boord.

Edison 15:20
afbeelding van Edison

Ik weet het niet. Mijn vorige Audi (uit 2018) had voor 10k aan opties maar een DAB of lane assist zat er nog altijd niet op.
Als je tegenwoordig een business plus pack neemt, zit al het noodzakelijke er wel op. Maar die pack is per definitie een optie :)

this 09:38
afbeelding van this

Je zou nog verschieten van hoeveel mensen er enkel naar die premium badge kijken en geen geld meer over hebben voor opties om de auto effectief premium af te werken.
Zeker in leaseland vind je héél veel van die kale premiums terug.

Uw reactie

alle elektrische auto's in 2024, vlaamse premie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws