Tegen 2022 zal Ford nog maar twee 'klassieke' wagens gaan verkopen in de Verenigde Staten; de Mustang en Focus Active. De rest van het gamma moet dan gaan bestaan uit crossovers, SUV's en pick-ups.
Om van het product dat BMW zopas voorstelde in China realiteit te maken zal het merk nog bijna twee jaar nodig hebben. Waardoor we de iX3 pas in 2020 mogen verwachten. Meer nog, het zal de eerste BMW ooit zijn die geassembleerd wordt in China om dan wereldwijd verkocht te worden.
Na een lange nieuwjaarspauze is de Euro NCAP terug overgegaan tot de orde van de dag; auto tegens de muur zwieren. De eerste van het jaar is de nieuwe generatie Nissan Leaf en die wist - in een nieuwe strengere test - huiswaarts te keren met 5 sterren. Nu ja, veel huiswaarts zal er niet meer ingezeten hebben...
Bosch, één van de grootste toeleveranciers voor de auto-industrie en makers van je veelgebruikte boormachine zegt een technologie te hebben ontwikkeld die de diesel brandschoon krijgt. Vanuit een bepaald schuldgevoel, Bosch?
Toyota heeft te kennen gegeven tegen 2020 een compleet elektrische variant van haar C-HR te lanceren. Een model dat in moet gaan spelen op lokale en globale wetgevingen.
Noem het geen facelift maar met het zicht op de frisse competitie in het segment heeft Mercedes besloten een hoop technische wijzigingen door te voeren aan haar E-Klasse. Veiliger, geconnecteerder en met een 'hybride'-AMG-uitvoering als nieuwigheden!
Hij komt er aan, de plug-inversie van de Volvo XC40. Meer nog, hij staat eigenlijk op het autosalon van Beijing. Al houden de Zweden de technische cijfers nog voor zich. Toch een beetje flauw, Volvo.
Over tien jaar zal de Volkswagen Groep de eerste auto's lanceren met technologie aan boord die het mogelijk maakt dat de voertuigen zich compleet autonoom parkeren in een parkeergarage. Op de luchthaven van Hamburg voert de groep momenteel de eerste tests uit.
Na een indicatieprijs hebben ze bij Polestar nu de officiële prijs vrijgegeven van de 1. Daaruit blijkt dat de plug-incoupé in de VS eigenlijk een koopje is ten opzichte in Europa. Wat we daar juist mee bedoelen?
Een autosalon in China zonder de lancering van een verlengde Duitser? Dat bestaat niet meer. Audi nam haar Q5 en voegde net geen negen centimeter toe tussen de wielen, waardoor achterste passagiers over 'vorstelijk' veel ruimte beschikken.
Na zes succesvolle generaties van de ES aan de overkant van de oceaan vindt Lexus het tijd dat de zevende iteratie van de zakensedan ook in onze contreien zijn kans mag wagen tegen de gevestigde Duitse orde. Waardoor de ES het estafettestokje van de GS over neemt.
Na vier jaar op de markt geeft Hyundai haar i20 een welgekomen opfriskuur. Een nieuw familiegezicht, opgefriste technologie, meer veiligheidsfuncties en een 7-trapsautomaat met dubbele koppeling. Daar kan je toch niet droevig om zijn?
De opvolger van de immens populaire Mercedes CLA? Die krijgen we nu al te zien in China in de vorm van de A-Klasse L Sedan. Al mogen we dat van Mercedes eigenlijk niet zeggen.
De tijden van witte bestelbusjes en zwarte bumpers zijn definitief voorbij. Of toch als je Ford mag geloven. Daar gooien ze de achterbank uit de Fiesta en doen ze ook de ramen verdwijnen. Een ST-kitje is dan weer wel aanwezig.
Hoe het liefdeskind van een Maybach S-Klasse en een Mercedes GLS er uit ziet? Als deze Vision Ultimate Luxury. Een bizarre creatie met 750 elektro-pk's die de aandacht moet trekken op de Auto China show in Beijing.
Op zoek naar uniek spul? Dan moet je misschien eens aanbellen bij het Duitse Memminger. Die ontwikkelden namelijk een 210 pk sterke roadster met middenmotor én VW Beetle looks. Het resultaat is een stuk knapper dan je op papier zou denken.
In afwachting van de lancering van de Focus bij de dealers, voorzien voor september van dit jaar, kan je de wagen al bestellen. Voor 18.900 euro heb je een 85 pk sterke 1.0 EcoBoost Trend met vijf deuren.
Het Spaanse Seat heeft met trots aangekondigd dat haar Technical Centre het brein achter nieuwe CNG-technologie zal zijn voor de gehele Volkswagen Groep. Werkpunten voor de toekomst? Groter rijbereik, sneller tanken en meer tankstations.
Recente reacties
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Komt ook omdat ze gestopt zijn met dieselmotoren voor de nieuwe S5. Die valse uitlaten voor de S6...
Door Yeelen Moller 9 uur geleden
Officieel: nieuwe Audi A5 vervangt de A4 als berline én break (2024)
Dan is er geen verschil in kofferruimte tussen de zuivere brandstofversies en de plug-in-hybride...
Door Mathieu 10 uur geleden
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Eindelijk eens goed nieuws! :-)
Door Mathieu 10 uur geleden
Goodwood Festival of Speed 2024
Thanks!
Door JL 11 uur geleden