Citroën Hypnos
Na de lancering van de nieuwe C5 maakt Citroën bekend nog andere varianten op de markt te willen brengen van het model. De Hypnos, een crossover model, wordt aan het publiek voorgesteld op de Paris motor show in oktober. Voor de aandrijving zou een hybride motor zorgen die de naam Hymotion meekrijgt. Deze hybride motor bestaat uit een diesel die de voorwielen aandrijft en een elektromotor die de achteras voor zijn rekening neemt. Deze combinatie zou ervoor zorgen dat de 200pk sterke motor een verbruik van net geen 4l per 100km kan halen, wat toch zeer veelbelovend klinkt voor een SUV.
De uiteindelijke productieversie van de Hypnos zal een variant van Citroën's PF3 platform gebruiken, dat nu ook al dienst doet voor de C5. Even ter info : slechts drie verschillende onderstellen zijn goed voor 90% van de modellen van PSA Peugeot Citroën !
In het interieur (creatie door Leanne Early) zal het er vrij futuristisch aan toe gaan, met verlichting in verschillende kleuren om bepaalde stemmingen te creëren. Inspiratie hiervoor werd gehaald bij het C-Airdream concept.
Wanneer de crossover juist gelanceerd zal worden wil Citroën nog niet kwijt, maar kenners weten ondertussen dat Citroëns conceptcars vaak zeer snel worden gevolgd door productiemodellen. De C5 Airscape die vorig jaar zijn opwachting maakte werd al snel in productie genomen door wat we nu kennen als de C5. Over een jaar, waarschijnlijk op de Frankfurt Show, zal dan waarschijnlijk het officiële productiemodel van de Hypnos zijn opwachting maken.
via autocar.co.uk
Recente reacties
Vaarwel, 595 en 695: Abarth is nu officieel een elektrisch merk
Over smaken en kleuren moet je niet discussiëren. Als Marc veel plezier beleeft aan zijn...
Door John 12 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Vanaf mei tot en met september plug ik ook in bij thuiskomen zodat er gebruikt gemaakt kan worden...
Door Markse 13 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Zo zie je maar weer eens dat de range niet zo belangrijk is bij een EV, je kan evengoed wat geld...
Door dirk dierickx 18 uur geleden
Belgische EV-rijder legt gemiddeld 114 km per dag af, trekt zich weinig van druk op stroomnet aan
Net zomin als iemand die privé een EV rijdt. Zolang er geen motivatie is om buiten de piekmomenten...
Door this 19 uur geleden