In het eerste semester van 2018 blijft de Volkswagen Golf heer en meester in België. Met 9.080 ingeschreven exemplaren is de Golf de bestverkochte auto in ons land.
Belangrijk voor Insignia-kopers met pk-honger, want eerder verdween de 260 pk sterke 2-liter uit de rekken dankzij de nieuwe WLTP-cyclus. Voortaan een kleinere motor voorin dus, met 200 benzine-pk's.
Om met de komst van de BMW 8 Reeks de aandacht terug naar de LC te kunnen trekken heeft Lexus besloten een gelimiteerde versie van haar übercoupé uit de hoed te toveren. Die versie heet Flare Yellow en doet zijn naam alvast alle eer aan.
Net zoals bij de Kodiaq destijds volgt er enkele dagen na de Karoq Scout de Karoq Sportline. Die Sportline krijgt - optioneel - een potentere benzinemotor onder de kap. Een RS-light?
Nog voor de eerste Lister Thunder naar zijn eigenaar mag heeft het Britse bedrijf besloten de naam van haar sportwagen aan te passen. Thunder wordt daarbij LFT-666. Bekt een stukje minder hip natuurlijk... maar met 666 pk onder de kap mocht Lister 'm evengoed Pink Panda noemen.
Bij de Seat Ateca en Leon was de digitale wijzerplaat al ingeburgerd, bij de Arona en Ibiza heeft het toch net wat langer op zich laten wachten. Geduld wordt beloond.
Bij Volvo Gent gaan ze de komende jaren niet weten waar eerst te beginnen, want ook zusterbedrijf Lynk & Co zal op de site neerstrijken. Dat merk toonde zopas haar derde model in de line-up. Een sedan, de 03, die zich ten dienste moet gaan stellen van de deelgebruikers en op termijn ook naar Gent komt.
En daarmee komt een einde aan acht jaar lang A1's in elkaar schroeven voor de gehele wereld bij Audi Vorst. Vanaf nu maakt de fabriek zich klaar voor de komst van de E-TRON, Audi's eerste elektrische SUV.
Skoda zag de komkommertijd het ideale moment om een nieuwe versie van haar Karoq voor te stellen. Die Karoq Scout brengt een toefje terreinvaardigheid naar de kleinste SUV van het merk.
Het marktaandeel van dieselwagens in België is in vrije val. In de eerste helft van 2018 had bijna 8 op 10 verkochte auto's een benzinemotor, terwijl we een paar jaar terug nog evenveel diesels kochten.
Af en toe komt er weer eens een bedrijfje aandraven dat zich de nieuwe Pagani of Koenigsegg wil kronen. Dit keer komt het nieuwste supercarmerk uit Oostenrijk.
De naam Alessandro Dambrosio zal je niet meteen veel zeggen maar de man achter onder andere de Alfa 159, Audi A5 en de Lamborghini Egoista verkast naar Mitsubishi om daar te toekomstige modellen vorm te gaan geven.
Geen vrees, we hebben het niet over de productie die weg zou trekken uit Brussel, wel over het lanceringsfeestje van de elektrische SUV. Origineel was dat feestje voor Brussel maar na een hele hetze is uiteindelijk San Francisco gekozen als lanceringsplaats. Waarom? Dat zal je aan Audi moeten vragen.
Gisteren maakte de Porsche 911 GT2 RS nog een uitstap naar Down Under om een nieuw circuitrecord binnen te halen. Het perfecte moment voor de Lamborghini Aventador SVJ om op Duits grondgebied een record neer te zetten. Waardoor de Italiaan officieel de snelste productiewagen over de Nürburgring is. Ja, wij worden er ook wat moe van.
Al jaren probeert de excentrieke Amerikaan James Glickenhaus deel te nemen aan de koningsklasse van Le Mans met eigen merk Scuderia Cameron Glickenhaus. Met deze 007 zou het dan toch moeten gaan gebeuren vanaf 2020, wanneer een nieuwe "hypercar-klasse" present zal tekenen. En jawel, er moeten ook nog 25 straatlegale versies worden gebouwd.
Als een automerk een nieuwe optie aan het aanbod toevoegt, wordt daar meestal niet veel ruchtbaarheid aan gegeven. Tenzij het om een optie voor de Bugatti Chiron gaat. Of voor de Abarth 124 Spider, dat kan ook.
Mercedes heeft haar tweede variant van de nieuwe A-Klasse-familie gelanceerd voor Europa. Na de hatchback krijgen we nu de sedan. Die heet niet meer CLA, wel gewoon Berline maar behoudt wel de gestileerde lijnen van zijn voorganger.
Het is de spirituele opvolger van de F1, heeft plaats voor drie en alle 106 exemplaren hebben al een eigenaar gevonden. Het nieuwe hypercarspeeltje van McLaren is bijna klaar en zal door het leven gaan als Speedtail.
Mogelijke problemen met de koppeling brengen Ford ertoe zowat 540.000 wagens terug te roepen naar de dealer. In België gaat het om 12.284 wagens. Eerder riep het merk in Amerika al 550.000 wagens terug.
Recente reacties
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Komt ook omdat ze gestopt zijn met dieselmotoren voor de nieuwe S5. Die valse uitlaten voor de S6...
Door Yeelen Moller 15 uur geleden
Officieel: nieuwe Audi A5 vervangt de A4 als berline én break (2024)
Dan is er geen verschil in kofferruimte tussen de zuivere brandstofversies en de plug-in-hybride...
Door Mathieu 16 uur geleden
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Eindelijk eens goed nieuws! :-)
Door Mathieu 16 uur geleden
Goodwood Festival of Speed 2024
Thanks!
Door JL 17 uur geleden