Terwijl ze bij Toyota moeite hebben om de informatie ronde de Supra binnen te houden, pakken ze bij Lexus relatief onverwacht uit met de LC Convertible Concept.
Op een bepaalde moment begin je stilletjes te denken: “doen ze het er niet om?” Dat moment is al geruime tijd gepasseerd bij de nieuwe Toyota Supra. Nummer … ach, we zijn de tel kwijt.
Het waait in de gangen bij Ford. Want na een herstructurering in de USA voeren ze nu ook eentje door in Europa. En daar moet vanalles voor buitengezet worden.
Het premiumdeel van de autosector boerde nog nooit zo goed, maar toch ziet Jaguar Land Rover zich genoodzaakt om 4.500 mensen op straat te zetten, na een eerdere ontslagronde waarbij 1.500 banen verloren gingen.
Met de Belgische autoverkoopcijfers van 2018 binnen kunnen we ook meer in detail gaan kijken naar het Belgische koopgedrag. Wat blijkt? De crossover is misschien minder populair dan constructeurs ons doen willen geloven en de Belg blijft, jaar na jaar, verknocht aan zijn Volkswagen Golf.
Wat we je nu al kunnen beloven voor 2019? Tonnen Porsche-nieuws! Want de nieuwe generatie 911 moet uiteraard stelselmatig al zijn varianten loslaten op de wereld. Na de Coupe van een dikke maand geleden krijgen we nu de cabrioversie van de al gepresenteerde Carrera S en 4S.
De nieuwe Opel Zafira Life maakt van de PSA-Toyota drieling een vierling. En meteen weten we ook welke wereldpremière Opel zal voorstellen op het autosalon in Brussel.
Dat de range van de huidige Leaf met 40 kWh-batterij ietwat teleurstellend is in het huidige elektrolandschap is een understatement van formaat. Nissan brengt nu soelaas met de Leaf e+, een variant van de Leaf die een batterij van 62 kWh onder de schulp krijgt, waardoor de range naar de 400 km zou moeten kruipen.
Mercedes trekt het doek van de tweede generatie CLA en laat hem binnenkort zien aan de Amerikanen. In België kan je hem ook bekijken tijdens het autosalon in Brussel, al moet je dan wel tot in de Black Box geraken.
Moest je Tesla over the top vinden met haar knoert van een digitaal scherm in het interieur, dan kijk je best niet verder naar deze M-Byte, want wat je hier ziet is het grootste scherm in serieproductie in de automobiele sector.
Wachten we in West-Europa ongeduldig op een stationwagenvariant van de nieuwe generatie 3 Reeks, dan keken ze in China naar een ander specifiek modelletje uit; de verlengde versie van de 3 Reeks Berline. Die 3 Reeks Li betreedt nu het toneel met 11 centimeter extra beenruimte voor de inzittenden achteraan.
De Italianen zijn allergisch aan de term "facelift". Niet anders bij Lamborghini waar de bijgepunte Huracan voortaan door het leven zal gaan als Huracan Evo. Meer paarden, meer sturing en... meer scherm.
Gaat het over verpulverde circuitrecords, dan worden de termen "Nürburgring" en "Porsche", "Lamborghini" of "Ferrari" vaak boven gehaald. Deze keer moeten we het aan de andere kant van de wereld gaan zoeken, op het circuit van Daytona en bij... Mazda?! Jawel, gisteren verbrak Mazda een circuitrecord dat al 26 jaar stond. Eat that, Porsche!
Na jaren van mysterie rond de Model 3 (wanneer komt hij naar Europa?) mag nu ook het plebs dat niet aan pre-orders doet eentje op de kop tikken. Jawel, Tesla heeft de Belgische configurator online gegooid en belooft te leveren vanaf maart. Hoe stel jij je ideale Model 3 samen?
Tesla gaat er prat op; vanaf februari start de Amerikaanse constructeur met leveringen van de Model 3 in Europa. Klein detail echter: het merk heeft nog geen Europese typegoedkeuring voor de Model 3 op zak.
BMW neemt de nieuwe M850i onder handen om een “one-off” te produceren in het soort dat we er nog niet vaak hebben gezien. Bugatti kwam ooit met de Veyron L’Or Blanc op de proppen die deels bestond uit porselein, BMW doet het met gesteente uit een meteoriet.
Hoewel het ongeduldig wachten is op de straatlegale GT4-versie van de 718 Cayman heeft Porsche besloten de GT4 Clubsport voorrang te geven. Een circuitracer die je zowel als amateur voor de lokale trackday als raceteam aan het werk kan zetten. Met een 420 pk sterke zescilinder als krachtbron. Zoals het hoort bij een Cayman, zeg maar.
Zelfs Lamborghini ontsnapt niet aan de Duits-getinte obligatoire facelift na 4 jaar. Lambo, die zijn deel van de VW Groep en de Huracan, die is sinds 2014 op de markt. Waardoor het dringend tijd is voor een opfrisbeurt. Die krijgen we zonder twijfel op het autosalon van Genève te zien in maart, met techniek van de Audi R8 facelift onder de schulp.
Recente reacties
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Wel raar dat ze dit vragen én krijgen, terwijl bij de EV's de kleinste botsing al richting...
Door this 2 uur geleden
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
De sierstukken van de uitlaat zijn niet verbonden met de uitlaat op zich. Er is met andere woorden...
Door HH 14 uur geleden
Juich: Audi stopt met valse uitlaten!
Komt ook omdat ze gestopt zijn met dieselmotoren voor de nieuwe S5. Die valse uitlaten voor de S6...
Door Yeelen Moller 23 uur geleden
Officieel: nieuwe Audi A5 vervangt de A4 als berline én break (2024)
Dan is er geen verschil in kofferruimte tussen de zuivere brandstofversies en de plug-in-hybride...
Door Mathieu 1 dag geleden